Doing Pizzas the Right Way – 2.Panorama Pizza Kup osvrt

Panorama Pizza kup

Završio je i drugi Panorama Pizza Kup u organizaciji udruge G.E.T te Hotela Panorama iz Preloga. Ove godine natjecalo se 14 pizza majstora iz ponajboljih hrvatskih pizzerija. Natjecatelje je ocjenjivao “opasni” i po svjetskim mjerilima profesionalni i pouzdani žiri u sastavu: Eduardo Mainardi (predstavnik talijanske akademije za pizza-majstore i glavni pokrovitelj Panorama Pizza kupa), Gianni Calaon (trostruki svjetski prvak u spravljanju pizza), Igor Zagajski (predstavnik Mainardi HR), Časlav Matijević (putujući Masterchef), Domagoj Jakopović Ribafish (novinar bonkulović, pivopija i vox populi), Loreena Meda (moja malenkost, član žirija sa svjetskog prvenstva), Zlatko Gall (novinar, gastropisac i autor kuharica) i Zlatko Sedlanić (Podravkin kuhar promotor i stručnjak za izradu pizza). Ocjenjivao se, prema strogim svjetskim kriterijima, izgled pizze, posebno struktura i stupanj pečenosti tijesta, okus i kvaliteta umaka, kvaliteta korištenog sira, količina namirnica, te na kraju usklađenost svih elemenata i ukupan dojam.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Članovi žirija

Dojmovi s ovogodišnjeg Panorama Pizza kupa su definitivno pozitivni i ovim putem čestitamo organizatoru na dobro odrađenom poslu i vidljivom poboljšanju naspram prošle godine. Žao nam je jedino što nije bilo više publike koja bi bodrila same natjecatelje, no katastrofalno kišno vrijeme koje nas je pratilo cijelim putem nije išlo u prilog. “Vidi se napredak u odnosu na prošlu godinu.”, složili su se svi oni članovi žirija koji su ocjenjivali pizze na prvom Panorama Pizza Kupu prošle godine. To nas raduje jer znači da smo na dobrom putu i da smo potakli pizzaiole na promišljanje o namirnicama i pristupu ovom jelu koje ima mnogo potencijala.

Vidljiv je bio pomak u prezentaciji pizza od prošle godine, kao i u samoj kvaliteti. Primjetili smo da je dosta pizzerija izabralo mediteransku temu, da li je to uvjetovano činjenicom što su u žiriju ove godine bili prisutni trostruki svjetski prvak i predstavnik tj., vlasnik Mainardi grupe ili osobnim promišljanjem, nismo saznali. Stilski bilo je tu različith vrsta tijesta, od tanke hrskave s malo kvasca, napoletanskog stila do ubitačnog “3kg tijesta” stila. No sve su izvedbe bile nekako u zlatnoj sredini. Većinom jer tijesto nije zadovoljavalo kriterij tijesta za pizzu (to je bilo krušno tijesto, koje se uvelike razlikuje od onog za pizzu), ili sastojci nisu bili promišljeni, usklađeni okusima i količinski balansirani. Nijedna me nije izbacila iz štikli, zbog nijedne nisam gimnasticirala nožnim prstićima.

Panorama Pizza kup - Gatto nero

Konoba – trattoria Gatto Nero iz Novigrada

I onda se pojavila Gatto Nero iz Novigrada sa svojom verzijom autorske istarske pizze. Odlično tijesto, pravi sir, jasnih okusa namirnica (rajčica, mozzarella, rukola, biftek boškarina, crni tartufi, svježi listići parmezana). Konoba – trattoria Gatto Nero iz Novigrada čiju je pizzu predstavila pizzaiolka, Marija Vodopija, ovom je izvedbom odnijela drugo mjesto s ne mnogo manje bodova od prvoplasirane. Naime biftek boškarina nije bio dovoljno začinjen te je oduzimao okus cjelokupnom dojmu same pizze. Treće mjesto osvojio je Ivan Delimar za pizzeriju 5 plus iz Koprivnice. “Išli smo se igrati i raditi ono što volimo. Život je igra i ako radimo ono u čemu uživamo uvijek netko to primijeti.” – izjavio je na svojem Facebook profilu. Njihovo tijesto s dodatkom kukuruzne krupice možda i nije bilo idealno slano no kombinacija okusa je bila odlično izbalansirana, vrhunski umak od rajčice, okus češnjaka taman koliko treba a da ne preuzme glavnu ulogu, zrele ne vodene cherry rajčice te kvalitetna dimljena šunka.

I za kraj pobjednik, Pizzeria O’Hara iz zagrebačke Malešnice. Za razliku od prošle godine, ove godine su se predstavili s majstoricom pizzaiolkom Kristinom Halužan te obranili prošlogodišnju titulu osvojivši prvo mjesto i time potvrdili status trenutno najbolje hrvatske pizzerije. O’Hara je sa svojom pizzom stilski, scenografski i sadržajno oduševila jednoglasno sve za ocjenjivačkim stolom. Hrskavo, taman koliko treba slano, pizza tijesto, 3 boje cherry rajčica, domaći umak rajčice, nježno prisustvo češnjaka, kapare u kori, marinirani inćuni, bogatstvo okusa kroz jednostavnost. Hrskavo, sočno, jednostavno sofisticirano.

Za kraj možemo zaključiti kako su ovakva natjecanja odlična prilika za razmjenu iskustva i ideja te u sportskom natjecateljskom duhu prava stvar za pizzerije da se promoviraju i zabave. Iskreno se nadamo i radujemo što većem broju prijava iduće godine.

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu: