MasterChef ws GastroKomadi

Ljudi vole lijepe stvari. I premda se o ukusima ne treba raspravljati, lijepo je ono što nas vizualno privlači. Lijepo se prodaje. Vizualan dojam je važan. Prvi utisak najvažniji. Sjećate li se koliko puta ste se prevarili u prvom dojmu, kad je sve negativne kontekste ambijenta zasjenila poslužena hrana izvrsna okusa? Takve situacije stvaraju osjećaje vezane uz taj ugostiteljski objekt.

Ugostiteljstvo je jaka industrija, osobito u našoj turistički nastrojenoj državi. Moglo bi biti i jača nego što jest, ali svijest o višoj razini ugostiteljstva počela se razvijati unatrag nekoliko godina tako da mi i dalje tapkamo za vanjskim, zapadnim svijetom koji nam redovno nabija visoke standarde. Od samih namirnica, trendova u kombiniranju istih, načina pripreme i serviranja jela do onog krajnjeg, ugođaja. A taj se ugođaj stvara općim ambijentom u ugostiteljskom objektu i vizualnim izgledom poslužene hrane.

Uspjeti u kuharstvu znači biti drukčiji i stvoriti nešto što će ljudima “sjesti”. Ne može to svatko. Izuzetno cijenim ambiciozne kuhare koji pokušavaju pratiti trendove, a još više one koji ih pokušavaju stvarati. I mišljenja sam da takve treba podržati, jer oni su ti koji će u bliskoj budućnosti stvarati sliku naše gastro ponude. Volja za istraživanjem i napredkom zaista proizvede zanimljive stvari. Vrijeme ćevapčića i pljeskavica je iza nas ( nemojte me krivo shvatiti, i ja volim pojesti dobre ćevape). Samo oni koji se izdignu iz prosjeka moći će sudjelovati u kreiranju nove nacionalne gastro ponude, a jasno je da se hrana, pored prirodnih ljepota, kulture i dodatnih sadržaja, najviše ureže u sjećanje svakom gostu. Sjetite se samo koliko ste puta ponovili priču kako ste negdje dobro jeli.

Gastronomija je postala unosan biznis u Hrvatskoj upravo radi činjenice da tu još ima mjesta za sve koji sudjeluju u gastro lancu. Od proizvođača, distributera, dobavljača, prerađivača, do ugostiteljskih objekata svih vrsta i firmi koje njima upravljaju. U zadnje vrijeme i na virtualnim stranicama. Zlatna žila koju samo treba znati dotaknuti. I svako ulaganje u taj biznis je isplativo, samo ako se pažljivo i strpljivo radi na tome.

Za mene osobno, kuhanje je forma govora kroz koje mogu izraziti brojna stanja, sreću, ljepotu, poeziju, kompleksnost, magiju, humor, provokaciju i kulturu. Okus nije jedino osjetilo koje se može stimulirati, s dodirom se igramo kroz kontraste temperature i teksture dok se mirisima i ogledom igramo kroz boje i forme, u tom kreativnom kuharskom procesu naša čula postaju glavne točke uporišta. Treba konstantno njegovati taj potencijal da se ostvari harmonija proizvoda i okusa, da se održi najfinije izražavanje avantgardnog kuhanja. Znanje nije dovoljno, esencijalna je konstantna suradnja s ekspertima iz različitih područja za bilo kakav progres u kuhanju, pri tom mislim na maslinare kako bi se učilo koje ulje i njegove karakteristike najbolje pašu uz određena jela i namirnice, na vinare i sommelire kako bi se od njih učilo zašto pojedino vino s njegovim karakteristikama paše baš tom jelu. Bitna je i suradnja s ostalim kuharima, razmjena informacija, konstantno educiranje, ostavljajuči po strani ego, uvijek se da naučiti nešto novo.

Eto iz tih razloga odlučila sam se prijaviti na Master Chef, iako je emisija zamišljena za amatere, ja u biti u neku ruku i jesam amater. Zašto sebe staviti na kocku ocijenjivanja i prosuđivanja raznim gastro stručnjacima kad sam i sama bila dio toga?  Zašto se podvrgnuti povečalu javnosti? Zašto riskirati da budeš drugi, treći, peti, deseti?

Iz vrlo jednostavnih razloga, sve je to igra u kojem danas jesi, sutra nisi.. ali igra. Štoviše zanimljiva igra. Drugo, to je televizijska igra koja nedvojbeno donosi reklamu, a nama je ona, iskreno, sada potrebna.

 

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

w

Spajanje na %s